Totalt antall sidevisninger

fredag 21. oktober 2011

New York, dag 1

Dagen startet med å stå opp 04:30 og gå fra hotellet på Værnes og inn på Værnes for å sjekke inn bagasjen rundt 05:00.
Vi ankom Nederland og Schiphol 08:45, og skulle fly derfra 10:50. Den gang ei.
Takket være en punktering og noe annet pes, ble flighten vår til New York utsatt med 2,5 timer og å fly økonomisk er langt fra det samme som å fly på business class.
For det første er det umulig å sove og for det andre er det dårlig plass.

Da vi endelig landet, fulgte det som føltes som flerfoldige dager med køståing for den håpløse byråkratien som kreves for å komme inn i USA.
Ren og skjær galskap. Security meg her og ESTA meg der og evige passkontroller, intervju, retinascans og hva enn overalt.

Da vi endelig kom oss ut fra Newark og inn i en 'big, yellow taxi', etter å ha sittet i noe som føltes som en evighet (baken og bena mine sovna), men som sikkert ikke var mer enn en og en halv time, kom vi endelig frem til leilighetskomplekset hvor vi bor (takk til pappas lærer / rektor, Nap). Fantastisk leilighet på Manhattan, noen minutters gange fra Times Square, Central Park og hva enn. Rimelig sentralt med andre ord.

Etter å ha satt i fra oss bagasjen og slappet av litt, gikk vi ut en tur igjen.
Først på MotherBurger for middag og jeg kan konstantere at burgerne deres er rimelig gode, men ølet vi drakk - Bengali Tiger - var alt for fruktig og sitrusaktig for min smak. Virka litt som å drikke en blanding mellom tropisk nektar, engelsk bitter og en eller annen I.P.A.

Etter maten gikk vi ned til Times Square for å synke maten og bare se oss om.
Fant en citybag jeg var evig fysen på å kjøpe meg, men den var rimelig dyr, så jeg fant ut at jeg skulle se meg litt om før jeg bestemte for å kjøpe den eller ei.
Kjøpte ei rap-skive av en forbipasserende uteligger da. $20, kun for å støtte ham med litt cash. Gudene vet om det er bra eller ei.
Det viktigste er at vi gjorde en god gjerning.

Så ble det litt handling av viktige ting som vann og ting til frokost før vi stakk hjem og nå er det straks leggetid, selv om klokka bare er 22:22 her i NYC. ;)

Natta bloggen!: =D

4 kommentarer:

Hanna Vaage sa...

aww, så søt du er! "Natta bloggen" ^^

Håper dere koser dere masse i New York! :D

SosJojURor sa...

^^

Klart vi gjør. Bare det å sitte her på Naps sofa og se ut vinduet i 31. etasje er noe eget.
Samt at jeg ikke helt har fått med meg at klokken ikke er 10 enda, så jeg er mer våken enn normalt. Ha-ha. :P

Charlothe sa...

Åh, fy flate, du er i USA, du! You lucky bastard :D

Slapp av, jeg mente ikke det med bilde, jeg bare synes det var kult med målebåndet og sånn :D And fyi; jeg har nok å t av. Hehe..

Kos deg i USA!!!

SosJojURor sa...

Charlothe: Det er jeg. Beste bursdagen siden jeg feira 7-årsdagen min på Burger King! :D

Ah, sånn sett. Det var da enda bra. :)
Ooh, rawr med andre ord. ^^

Takk, det skal jeg, om det så går på helsa løs med all denne gåinga opp og ned gater og trapper og rundt omkring på kjøpesenter og i butikker! :D