Totalt antall sidevisninger

lørdag 4. februar 2012

Så langt, alt vel

Jeg har nettopp kommet hjem etter byturen i går. Pappa og jeg skulle drikke kjæresten til Hanna Tora - Daniel - under bordet og vise ham de stedene i Trondhjem hvor han aldri vil ende opp med søss, og pappa skulle spandere det hele.
Vi startet på Dublin og drakk hver vår øl, Daniel og jeg drakk Guinness, mens pappa drakk O'Hara.
Så gikk vi videre til Macbeth hvor pappa lærte oss å drikke whisky. Vi drakk en Dalwhinnie. Ganske god.
Så skulle vi vise Daniel Familien. Mitt favorittutested over alle utesteder jeg har vært på.
Da vi kom dit var det shanties å høre, for Storm Weather Shanty Choir opptrådte. De var steinbra og vi møtte Torgunn og Leif. Etter hvert kom Hanna også, og da det var over gikk vi for å ta siste buss fra Trondhjem, men vi så feil på tabellen og kom fem minutter for sent, gikk tilbake til Familien hvor vi drakk videre til Torgunn og Leif inviterte oss til å sove hos dem.

Klokken 2 i natt satte Leif i gang med å lage nattmat. Ei gedigen gryte med kjøttboller, løk, poteter, brokkoli og andre ting. Pappa kalte det "joika på speed". Og rødvin, øl og alkohol til måltidet. Vi slutta av halv fem i morges, det mest classy nachet jeg har vært på så langt. ;)

Våkna halv ti til god frokost med hjemmebakt grovbrød og hjemmelaget leverpostei, laks, egg og andre saker.
Satt og så ut over et snedekt Trondhjem og prøvde å fokusere øya, men det gikk så som så. Så var det bussen hjem halv tolv for så å finne ut at pappa ikke var edru nok til å kjøre enda og mamma var blitt sjuk i løpet av gårdagen og ikke kunne hente oss.

Det var en forjævlig gåtur hjem, for å si det slik.
Frisk luft og mosjon kurerer ikke skallebanken min i alle fall, den ble faktisk verre. Ble så svimmel at jeg måtte stoppe flere ganger og all sneen gjorde det hele blendende hvitt, med trykk på blendene, var nesten frista til å ta frem solbrillene, men jeg klager ikke (nei, de av dere som ikke har forstått det, dette er heller ikke en klage, så bare ti stille med dere), jeg hadde det utrolig morsomt og det er på'n igjen i kveld med massevis av heite chicks. Og så har jeg sikra meg sjåfør så jeg kommer meg hjem i natt. :P

3 kommentarer:

Aina sa...

Haha, koselig kveld/natt! ;)
Og veldig hyggelig med skallebank og fyllesyka dagen derpå. Kos, kos.

SV: Alt er vanskelig nå! Bare det å vaske håret var en tøff prøvelse. Men stahet overvinner alt!

SosJojURor sa...

Ja, kvelden / natten var jævlig kos, dagen derpå ... Ikke akkurat.
Selv om jeg endte opp med å ditche søss og gjengen og tok med typen hennes på kulere utesteder. :P

Ja, jeg ser den. Og ja, stahet gjør det! :D

Panthera sa...

sv: Hehe:) Ja, det har vært et savn for det lenge.